CDXLII, 1195 Ab urbe condita / 41.59171 - 1.53748 / Etc.

25 de set. 2022

Els cafès

Des de fa temps, si algun dia vaig a prendre un cafè amb algú, sobretot si és de la família, si convido jo sempre procuro remarcar que no sóc jo qui paga, sinó que és el meu pare (i la meva mare), ja que els diners amb els quals pago són els que conservo de les herències familiars que em van tocar.

Abans de les herències, amb el que jo guanyava ni tan sols em podia permetre pagar cafès, de tan escurat com anava: llavors normalment només tenia el just per anar tirant amb molta austeritat (val a dir que ja m'estava bé, hi estava acostumat i no trobava a faltar res).

En relació amb els cafès i els bars, a banda del tema econòmic, la veritat sigui dita és que també tenia un altre problema, ideològic: m'empipava que la socialització, amb segons quines persones, de vegades semblava que només fos possible a través dels bars. 

Fins que va arribar un punt que em vaig adonar que potser havia de ser una mica menys integrista, pel que fa a aquest tema, i al cap d'un temps de l'arribada de les herències, vaig començar a comportar-me amb una mica més de "normalitat". 

Podria dir, en aquest sentit, que "el consumisme em va derrotar". Però fins a un cert punt: un cop decidit que entraria als bars "i prendria alguna cosa", quan vaig haver de triar el tipus de consumició, vaig decantar-me pels cafès. No perquè els preferís, perquè m'agradessin especialment (no n'havia pres mai), sinó només perquè era la consumició més barata que podia fer en un bar. 

Ara em puc permetre, econòmicament i mentalment, aquests cafès (i fins i tot alguna cervesa algun cop). Això sí, sempre cafès compartits, perquè són sempre amb algú, ja que, fins ara, no he entrat mai sol en un bar. Mai: per a mi, entrar en un bar és exclusivament un acte social, i la consumició, el cafè, és només una excusa. Què hi farem, cadascú té les seves rareses: "Onzè manament: no entraràs mai sol en un bar".

El cas és que, com que finalment m'he acabat incorporant al món dels bars i els cafès, ara hi ha qui em diu que hauria de fer el següent pas: apuntar-me a algun dinar. Però ep, això ja és diferent, i no ho veig gens clar. En primer lloc, perquè un dinar potser costa deu cafès, i la meva economia pot resistir cafès, però no cafès multiplicats per deu... I, en segon lloc, per problemes meus íntims diguem-ne "ètico-morals", però això si de cas ho deixo ja per a un altre dia (el resum seria aquest: és diferent suportar la contradicció d'un cafè que de deu).

De tota manera, el cas és que actualment sembla que sóc una persona una mica més normal. Gràcies als meus pares, gràcies a les seves herències, i gràcies al meu canvi parcial de mentalitat. I el resultat de tot plegat és que ara de vegades entro amb algú a algun bar, i llavors dic:

-Per a mi un cafè llarg, per favor! (sempre el demano llarg perquè, com que el preu és el mateix, ho aprofito).